Καρύδια

Η καρυδιά είναι γνωστή από την αρχαία Ελλάδα για την ευεργετική συμβολή στην υγεία του ανθρώπου αλλά και στην διατροφή του.

Παίρνει την ονομασία της στα λατινικά του γένους Juglans η οποία προέρχεται από τις λέξεις Jovis glans, που σημαίνουν Διος βάλανος, «Βασιλικό βελανίδι του Δία».

Οι αρχαίοι Έλληνες τη θεωρούσαν δέντρο του Δία και μοίραζαν τους καρπούς κατά τους γάμους στους καλεσμένους.

Αυτοί οι ξηροί καρποί ήταν ανέκαθεν σύμβολο της διανόησης, αφού μοιάζουν στο σχήμα τους με εκείνο του ανθρώπινου εγκεφάλου!

Τα οφέλη των καρυδιών για την υγεία

_

Aντι-φλεγμονώδους δράσης
Τα Ω-3 λιπαρά οξέα, συμβάλλουν στην μείωση της πίεσης του αίματος, του κινδύνου της στεφανιαίας νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου, καθώς στην προστασία από καρκίνους του μαστού, του παχέος εντέρου και του προστάτη.

Διατήρηση υγιών αιμοφόρων αγγείων
Μειώνουν την εμφάνιση αθηροσκλήρωσης ή σκλήρυνσης των αρτηριών.

Μειωμένος κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων
Βοηθάνε στη μείωση επιπέδων της LDL (κακής) χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων. Αυτό, με τη σειρά του, μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακής προσβολής. Βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ.

Καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία
Τα θρεπτικά συστατικά στα καρύδια, συμπεριλαμβανομένων των πολυακόρεστων λιπαρών, των πολυφαινολών και της βιταμίνης Ε, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της οξειδωτικής βλάβης και της φλεγμονής στον εγκέφαλό σας.

Αντιοξειδωτικά
Είναι πλούσια πηγή πολλών φυτοχημικών ουσιών που έχουν μεγάλη αντιοξειδωτική δράση. Μερικά από αυτά είναι η μελατονίνη, ελλαγικό οξύ, βιταμίνη Ε, καροτενοειδή και πολυ-φαινολικές ενώσεις με θετικές επιπτώσεις στην υγεία κατά του καρκίνου, της γήρανσης, της φλεγμονής και των νευρολογικών ασθενειών.

Καλύτερη διαχείρηση του στρές
Η καθημερινή κατανάλωση καρυδιών αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Η ορμόνη αυτή συνδέεται με την ευτυχία και την ευχαρίστηση.

Μείωση κινδύνου εμφάνισης χολολιθίασης
Είναι πλούσια σε ακόρεστα (μονοακόρεστα και πολυακόρεστα) λιπαρά οξέα, τα οποία σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας μπορούν να δράσουν σαν αναστολείς της χολολιθίασης και να προστατέψουν τα άτομα ενάντια στον σχηματισμό πετρών στη χολή.

Ποια είναι η διατροφική τους αξία;

_

Πρόκειται για έναν καρπό εξαιρετικά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, πρωτεΐνη και απαραίτητα λιπαρά οξέα. Αποτελούνται από 65% λίπος και περίπου 15% πρωτεΐνες.

Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες – οι περισσότεροι από τους οποίους αποτελούνται από φυτικές ίνες.

Θρεπτική ανάλυση

Στα 100 γρ

Ενέργεια (kcal)

694

Πρωτεΐνη (γρ.)

14,4

Αργινίνη (γρ.)

2,3

Λίπος, ολικό (γρ.)

69,2

Κορεσμένα λιπαρά (γρ.)

4,4

Μονοακόρεστα λιπαρά (γρ.)

12,1

Πολυακόρεστα λιπαρά (γρ.)

49,6

Ω-3 λιπαρά οξέα, ALA (mg.)

6280

Υδατάνθρακες (γρ.)

3,0

Σάκχαρα (γρ.)

2,7

Φυτικές ίνες (γρ.)

6,4

Νάτριο (mg)

3,0

Κάλιο (mg)

440

Σίδηρος (mg)

2,5

Ψευδάργυρος (mg)

2,5

Κανένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.