Εξαγωγές

ΑΚΤΙΝΙΔΙΑ

_

Το ακτινίδιο (ή αλλιώς κίουι) είναι γένος φυτών. Η Κίνα θεωρείται επικρατέστερη πατρίδα του ακτινιδίου, από τα αρχαία χρόνια. Το γνωστότερο είδος που καλλιεργείται στην Ελλάδα ονομάζεται Ακτινίδιον το σινικό (Actinidia chinensis).Actinidia chinensis var. deliciosa.
Το εξωτερικό μέρος του ακτινιδίου είναι χρώματος καφέ και έχει χνούδι. Το εσωτερικό είναι χυμώδες με γλυκόξινη γεύση, με πράσινο χρώμα και μικρά σποράκια, χρώματος μαύρου.
Το φυτό ευδοκιμεί σε γόνιμα και υγρά εδάφη.
Ο καρπός του ακτινιδίου είναι πλούσιος σε κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο, φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία· Πλούσιο σε βιταμίνη C (ένα φρούτο καλύπτει τη συνιστώμενη πρόσληψη για μια ημέρα) και βιταμίνη Ε (1,2 mg / 100 g), μια βιταμίνη με αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Έχει χαμηλές θερμίδες (λιγότερο από 60 θερμίδες)

  • Οκτώβριο - Απρίλιο

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

_

Το πορτοκάλι είναι φρούτο και έχει καταγωγή από την Ινδία και την Κίνα.
Το σχήμα του είναι σφαιρικό ή ωοειδές, η φλούδα του παχιά ή λεπτή ανάλογα με την ποικιλία και η σάρκα του έχει χρώμα πορτοκαλί. Έχει γλυκιά ή γλυκόξινη γεύση και είναι λιγότερο ή περισσότερο αρωματικό ανάλογα με την ποικιλία και την ποιότητα.
Η πορτοκαλιά δεν αντέχει σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Για τον λόγο αυτό καλλιεργείται σε τροπικές, υποτροπικές και εύκρατες περιοχές με ήπιο χειμώνα.
Το πορτοκάλι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο και βιταμίνη Α. Έχει 47,1 θερμίδες ανά 100γρ.

  • Νοέμβριο - Ιούνιο

ΣΤΑΦΥΛΙΑ

_

Το σταφύλι είναι ο καρπός του αμπελιού. Είναι γνωστό ως καρπός από την αρχαιότητα και αναφέρεται και στη Βίβλο. Υπάρχουν διάφορες ποικιλίες στην Ελλάδα, όπως η σουλτανίνα Κορινθίας.
Γενικότερα διαχωρίζονται με βάση το χρώμα του, λευκό, κόκκινο και μαύρο. Η χώρα μας παράγει άφθονα σταφύλια πλούσια σε χυμό, με τη λεπτότερη φλούδα από όλες τις χώρες της Νότιας Ευρώπης.
Tο Καλοκαίρι και το Φθινόπωρο είναι οι εποχές του σταφυλιού.
Είναι πλούσιο σε κάλιο και βιταμίνες, έχει και αντιοξειδωτική αλλά και αντικαρκινική δράση. Τα λευκά σταφύλια έχουν 73,40 θερμίδες ανά 100γρ.

  • Ιούλιο - Οκτώβριο

ΚΕΡΑΣΙΑ

_

Κεράσια ονομάζονται οι καρποί του δένδρου της κερασιάς (Prunus subg. Cerasus). Όσο για τον τόπο καταγωγής του φρούτου, κανείς δεν ξέρει να πει με σιγουριά ωστόσο, οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι προερχόταν από τη Μικρά Ασία και πιο συγκεκριμένα από την πόλη της Κερασούντας (εξ ου και το όνομα) κοντά στον Εύξεινο Πόντο.
Υπάρχουν δύο τύποι κερασιών και εκατοντάδες ποικιλίες: το γλυκό κεράσι -και το ξινό κεράσι, γνωστό ως βύσσινο. Έχουν σχήμα σφαιρικό και ο φλοιός τους είναι λείος και γυαλιστερός. Είναι μικρά σε μέγεθος και το χρώμα τους ποικίλλει ανάλογα με την ποικιλία.
Ευδοκιμεί σε διάφορους τύπους εδαφών και προτιμά κυρίως αυτά που δεν περιέχουν ασβέστιο.
Τα κεράσια είναι πλούσια σε βιταμίνες Β1, Β2, Β3, βιταμίνη Α, φυλλικό οξύ και βιταμίνη C και είναι γνωστό ότι έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και μόλις 50 θερμίδες ανά 100γρ.

  • Μαϊο
  • Ιούνιο

ΡΟΔΙΑ

_

Η ροδιά είναι ένα φυτό αυτοφυές και καλλιεργείται κυρίως για τους καρπούς της, από τους οποίους παρασκευάζονται δροσιστικά ποτά και σιρόπια (γρεναδίνη), όπως επίσης και για καλλωπιστικούς σκοπούς. Το δέντρο ήταν γνωστό στην αρχαία Ελλάδα. Όσον αφορά την καταγωγή της ροδιάς, το ρόδι προέρχεται μάλλον από την εύφορη Μεσοποταμία.
Ο καρπός της ροδιάς απαρτίζεται από τρία βασικά μέρη, αυτά είναι οι σπόροι ή «επισπέρμιο», ο χυμός και ο φλοιός.
Οι καρποί της ωριμάζουν το φθινόπωρο και συλλέγονται πριν αρχίσουν οι βροχές. Έπειτα, αποθηκεύονται σε ξηρό περιβάλλον.
Είναι πλούσιο σε βιταμίνες (K. C, E, φυλλικό οξύ, παντοθενικό οξύ, B6), μέταλλα (χαλκό, κάλιο, μαγγάνιο), φυτικές ίνες και έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες. 82,7 θερμίδες ανά 100γρ.

  • Οκτώβριο - Φεβρουάριο

ΣΠΑΡΑΓΓΙΑ

_

«Είμαι πλήρης, επαρκής» – αυτό σημαίνει η λέξη «σπαργάω» από την οποία λέγεται ότι προέρχεται η λέξη σπαράγγι. Τα σπαράγγια, έχουν ευρωπαϊκή καταγωγή και, σύμφωνα με ιστορικές πηγές, τόσο οι Έλληνες, όσο και οι Αιγύπτιοι ήταν εξοικειωμένοι με αυτά. Μάλιστα, στη χώρα μας, το σπαράγγι υπήρχε ως αυτοφυές φυτό και ονομαζόταν «βλαστάρι».
Οι βλαστοί της σπαραγγιάς βγαίνουν ξεχωριστά απευθείας από το χώμα, χωρίς την ύπαρξη κεντρικού κορμού. Αυτό που τρώγεται είναι τα νεαρά βλαστάρια. Το χρώμα τους ποικίλει από υπόλευκα, σε διάφορες αποχρώσεις του πράσινου, έως σκούρο πράσινο σχεδόν μαύρο.
Πρόκειται για ένα λαχανικό το οποίο αγαπά τα αμμώδη, βαθιά εδάφη και μπορεί να αντέξει αρκετά χωρίς νερό.
Τα σπαράγγια είναι γεμάτα βιταμίνες, βοηθούν στην κάλυψη των καθημερινών μας θρεπτικών αναγκών χωρίς να μας παρέχουν υπερβολικές θερμίδες (20,3 θερμίδες ανά 100γρ.), με το φυλλικό οξύ (βιταμίνη Β9), την A, τη C, την E και την Κ να φιγουράρουν ανάμεσα στα θρεπτικά συστατικά του.

  • Μάρτιο
  • Απρίλιο
  • Μαϊο